Laimėjome „Euroviziją“. Kas toliau?

Sakysite – kažkokia nesąmonė! Kas galėjo laimėti „Euroviziją“, jei ji net nevyksta?

Ir taip, ir ne. Juk „Euroviziją“ galima susikurti patiems bendraminčių būryje.

Inovacijų kompanija UAB „IN RE“, DS SOLIDWORKS techninio palaikymo ir mokymų centras Lietuvoje,  gruodį laimėjo Europos šiaurės regiono (EURONORTH) konkursą, kuriame buvo varžomasi, kas geriausiai pristatys koncerno „Dassault Systèmes“ plėtojamą inžinerinei pramonei skirtą platformą 3DEXPERIENCE. Visus Pramonės 4.0 lūkesčius įgyvendinti galinčioje platformoje dirbama per debesiją.

Konkurse dalyvavo „Dassault Systèmes“ įgalioti DS SOLIDWORKS techninio palaikymo centrai (VAR), kurių atstovai turėjo pademonstruoti, kaip jie klientams pristato inovatyviosios platformos privalumus.  

Jaunatviškas „IN RE“ kolektyvas į profesinį iššūkį pažvelgė kūrybiškai – lyg ir pažeidė konkurso taisykles,  į savo komandą įtraukęs dizainerį Rapolą Gražį, kuris pasaulyje garsėja jo sukurtomis elektrinėmis gitaromis „Lava Drops”. Taip susibūrė kūrėjų grupė, pasivadinusi „IN RE rocks Lava Drops”.

Kriterijai ir tikslai

Konkurso dalyviai turėjo atskleisti filosofiją, kuria pagrįsta 3DEXPERIENCE platforma, parodyti jos teikiamą naudą verslui, išryškinti gaminio kūrimo proceso dalyvių vaidmenis ir galimybes. Tam atrankos ture reikėjo sukurti ir konkurso žiuri pateikti atitinkamą video medžiagą, o finale — ir gyvai nuotoliniu būdu pristatyti projektą.

Konkursas prasidėjo spalio pradžioje ir dviem etapais truko du mėnesius. Jis  buvo pavadintas „3DX Factor“ pagal populiarųjį televizijos konkursų formatą „X faktorius“.

„IN RE“ iš pradžių laimėjo Skandinavijos ir Baltijos šalių atranką (dalyvavo 17 komandų), o finale varžėsi su Jungtinės Karalystės ir Airijos (9 komandos) ir Beneliukso (6) regionų laimėtojais, atitinkamai Nyderlandų „Cadmes“ ir Škotijos (TMS).  

IN RE rocks Lava Drops” priešistorė

Kūrėjų grupė „IN RE rocks Lava Drops” – jau eilinį kartą – vėl suvienijo Rapolą Gražį, geriausius „IN RE“ 3D modeliavimo ir skaitmeninių procesų valdymo specialistus bei kompozitorių, prodiuserį, gitaristą Robertą Semeniuką.

Projekto pristatymo video buvo papasakota visa „Lava Drops“ istorija – kaip Rapolas 2016 m. pasauliniame SOLIDWORKS vartotojų forume Dalase, JAV, pristatė savo pirmąją “Lava Drops” gitarą, sukurtą dar studijuojant Vilniaus dailės akademijoje. Jis buvo vienas tarp kelių šimtų, gavusių progą didžiulėje konferencijos ir parodos erdvėje pristatyti savo kūrybą. Gitara toks daiktas, kad ją norisi išbandyti tiems, kas moka groti. Atsitiko taip, kad jo gitara grojančio SOLIDWORKS darbuotojo nuotrauka tapo kitų metų SOLIDWORKS forumo „tituline“ nuotrauka. O tai suteikė naują impulsą, ir DS Rapolui pasiūlė sukurti ypatingą gitarą, naudojant naują “SOLIDWORKS xDesign” modeliavimo įrankį. Tai naršyklės pagrindu veikiantis trimačio modeliavimo įrankis, kuris yra inkorporuotas į 3DEXPERIENCE platformą.

„Lava Drop X Design Edition” gitara išėjo išskirtinė. (Na, taip, visos „Lava Drops“ gitaros tokios…) Futuristinio dizaino korpusui panaudotas lietuviškas klevas ir afrikietiška ritininės tiamos mediena, grifui – juodmedis, korpuso apvadas iš aliuminio, kaip yra būdinga “Lava Drops” gitaroms. Korpusas nudažytas mėlyna „Dassault Systèmes“ spalva ir papuoštas šio koncerno 3DEXPERIENCE platformos logotipu “kompasu”.

Ir šis kūrinys 2019 m. pradžioje vėl Dalase vykusiame SOLIDWORKS forume SOLIDWORKS WORLD 2019 pristatytas jau ne kažkur bendroje parodos erdvėje, o ant pagrindinės forumo scenos per pagrindinę konferencijos sesiją, kai šalia SOLIDWORKS CEO Gian Paolo Bassi stovėjo Rapolas Gražys, „IN RE“ vadovas dr. Vladimir Popov, o po jų trumpų kalbų į sceną su gitara įžengė ir Robertas Semeniukas, kad parodytų, jog tas instrumentas ne tik gražiai atrodo, bet ir puikiai skamba.  

Ten pat ant scenos padovanota SOLIDWORKS CEO Gian Paolo Bassi, gitara ir pasiliko DS JAV būstinėje Walthem (Greater Boston area).

Tarp pandemijos bangų

Dalaso šlovės sukelta euforija išblėso, gyvenimas tekėjo savo įprastine vaga, vėl viskas tapo „bussiness as usual“. Pavasarį Lietuvoje pradėta rengtis ir tradicinei konferencijai „Making Industry 4.0 Real“. Jos organizatoriai užsiminė, kad „Lava Drop X Design Edition” gitaros sėkmės istoriją vertėtų papasakoti ir Lietuvos auditorijai. Kodėl gi ne? Tačiau užgriuvo pandemija…

Kai rudenį vėl atsirado galimybė surengti kad ir ne tokią didelę kaip įprasta konferenciją, galutiniai nuspręsta, kad ta mėlynoji gitara bent trumpam turėtų grįžti į Lietuvą ir Roberto Semeniuko rankose suskambėtų Lietuvos Pramonės 4.0 entuziastų auditorijoje, simboliškai skelbiant 3DEXPERIENCE eros pradžią ir tarsi perduodant estafetę ir Bostono į Lietuvą.

Taip ir atsitiko spalio 27 dieną Kauno „Žalgirio“ arenoje. Toks įdomus gitaros istorijos pratęsimas.

O kaip tik tuo metu paskelbtas ir DS EURONORTH konkursas. Šis sutapimas į gitaros istorijos video leido įtraukti ir vaizdus iš Making Industry 4.0 Real“ konferencijos.

Tačiau „3DX Factor“ konkurso finale daug svarbiau buvo žiuri gyvai parodyti, kaip naudojamasi 3DEXPERIENCE platforma. Per nuotolinį tiesioginį pristatymą Vilniuje esantis Rapolas Gražys parodo iš meteorito (!) jau pagamintą mediatorių su auksiniu „Lava Drops“ logotipu vienoje pusėje, sako – „Imkime ir patobulinkime“, mediatoriaus 3D brėžinį iš savo telefono persiunčia Kaune esančiam „IN RE“ specialistui Justinui Rubinovui, pristatymas tęsiasi, ir po kelių minučių Justinas visiems parodo to paties mediatoriaus 3D brėžinį su 3DEXPERIENCE platformos logotipu „kompasu“ kitoje mediatoriaus pusėje. Galima būtų iškart siųsti į CNC stakles.

Nenuostabu, kad žiūri nariai gyrė ne tik sėkmingą 3DEXPERIENCE platformos panaudojimą, bet ir kaip buvo papasakota visa jau legenda tapusios gitaros istorija (storytelling).

Tad kas toliau?

Pagyrų negailėjęs John Kitchingman (Dassault Systèmes EURONORTH Managing Director) pasiteiravo, ar negalėtume prie gitaros pridėti ir kokio kito instrumento – gal smuiką? Rapolas trumpam dingo iš ekrano ir… sugrįžo su smuiko prototipu rankose! Na, aišku, tada atsirado proga pafantazuoti ir apie visą „Dassault Systèmes“ orkestrą…

O kalbėdamas rimtai, John Kitchingman pažadėjo gyvą nuotolinį koncertą (studio gig), pašvęstą 3DEXPERIENCE platformai. Anot jo, Robertas Semeniukas su kitais muzikantais įvairiose pasaulio šalyse kitąmet galės iš savo studijos groti 20 tūkstančių auditorijai 140-je šalių – visiems, dirbantiems „Dassault Systèmes“ koncerne. Gali būti ir taip, kad kažkas Walthem‘e kartu su Robertu Vilniuje gros mėlynąja gitara, kuri bendrai idėjai jau yra sujungusi tiek daug talentingų žmonių.